آموزش آشپزی

طرز تهیه مرغ ترش شمالی با مرینیت های لانزا

غذاهای شمالی بی اغراق یکی از خوش عطر و طعم ترین غذاهای ایرانی اند و مرغ ترش شمالی جزء گل‌های سرسبد غذاهای شمالی است.

معمولا پخت مرغ ترش شمالی با سبزیجات نیاز به ادویه‌جات، سبزی و رب انار با کیفیت دارد که شاید همه این مواد را در منزل نداشته باشید یا تهیه آنها کمی زمان بر باشد و نیاز باشد از چند جای مختلف خرید کنید. همه این موارد باعث می‌شود که خیلی وقت‌ها کدبانوی خانه بی‌خیال مرغ ترش بشود.

چاشنی‌های لانزا این مشکل را برای شما کاملا حل کرده است و شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان یک مرغ ترش خوش عطر و طعم بپزید و از خوردن آن لذت ببرید.

حالا می‌رسیم به دستور پخت مرغ ترش با مرینیت‌های لانزا.

قدم اول باید مرغ را به اندازه دلخواه قطعه قطعه کنید. معمولا استفاده از قسمت ران و سینه مرغ ایده‌آل است. برای یک کیلو مرغ از ۵۰ گرم مرینیت ترش لانزا استفاده می‌کنیم. کافیه با چنگال یا نوک چاقو چندین سوراخ کوچک در مرغ ایجاد کنید و سپس مرغ را به چاشنی ترش لانزا آغشته کنید و نیم ساعت استراحت بدهید.

حالا ۲ عدد پیاز را به صورت حلقه‌ای و نازک خرد کنید و حلقه‌ها را از داخل هم خارج کنید. در ماهیتابه کمی روغن بریزید و پیاز را داخل آن تفت بدهید.

طرز پخت مرغ ترش شمالی با چاشنی ترش لانزا

حالا نوبت چاشنی سیر و کره و چاشنی کره و سبزیجات لانزا هست . نصف قاشق غذا خوری از هر کدام را به پیاز در حال تفت دادن اضافه کنید و هم بزنید. در این لحظه بوی سیر و کره و سبزیجات تمام آشپزخانه شما را معطر می‌کند.

مرغ های مرینیت شده را به پیاز در حال تفت خوردن اضافه کنید و با حرارت ملایم سرخ کنید. بعد از اینکه مرغ‌ها تفت خورد و طلایی رنگ شد نوبت به سس ترش می‌رسد.

برای سس ترش نصف قاشق چاشنی ترش لانزا را با یک پیمانه آب رقیق کنید و به مرغ اضافه کنید. با حرارت بسیار ملایم ۴۵ دقیقه مرغ‌ها را بپزید تا کاملا مغز پخت بشوند.

مرغ ترش شمالی شما آماده است. نوش جان کنید.

همین الان چاشنی‌های لانزا را سفارش بدهید و ده‌ها نوع غذای خوشمزه را در کوتاهترین زمان و با بهترین طعم طبخ کنید و نوش جان بفرمایید.

1 نظر در “طرز تهیه مرغ ترش شمالی با مرینیت های لانزا

  1. المیرا گفت:

    سلام
    خوبید
    من از مرینیت هاتون استفاده کردم و همه اهل خونه راضی بودند
    اینکه میتونم چند تا غذای متنوع درست کنم عالیه
    ولی کاش طعم های بیشتری تولید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *